tiga kata saja

on

Ijinkanlah ku bertanya..
Kenapa cinta, mengambil yang bukan haknya?
Meminta sebelum waktunya tiba?
Mengundang awan kelabu dalam jiwa yang tertipu?
Kenapa cinta, membutakan tidak hanya mata?
Menoreh luka, dusta dan pura-pura?
Kenapa cinta, memaksa tak berkata tidak?
Benarkah itu cinta atau hanya melulu rasa?
Jikalau kau dan aku masih memaksa itu cinta,
Biarlah tiga kata aku ungkap,”Selamat Tinggal Cinta!!”
Dan hatiku menjadi hampa.
Hampa? Tak salah?
Tidakkah aku rasa
Ada cahaya yang masuk kedalamnya
Hangat….kuat……
Menghempas segala kesedihan
Menebar segala kebahagiaan,
Kasih yang hakiki menembus dalamnya hati.
Kasih itu…
Tunggu dulu, bukankah itu cinta?
Benar,aku yakin itu cinta sebenarnya.
Tanpa noda dan pura-pura
Tanpa dosa dan malapetaka.
Ah, cinta akhirnya kau datang juga.
Bolehkan tiga kata aku ungkap kembali…
”selamat datang, cinta!!”
tancapkanlah cintaMu di hatiku.
Selalu.

Tinggalkan Balasan

